Det rocker i løpefoten!

I dag fikk jeg heiet frem noen hundre løpere som startet sesongen på mesterlig vis med 21km i Fredrikstads gater. Kjente et lite stikk i magen da startskuddet gikk, og jeg bare måtte stå der og se løperne fare av sted.

Men nei, får nok bli frisk først. Enda å kjedelig det er å være i «nesten-frisk-nok-til-å-trene-men-ikke-helt-for-da-hoster-jeg-opp-et-par-bøtter-slim»-form.

Gratulerer til Harald Solhaug Næss og Pernille Thomassen som vant med tidene 1.10.50 og  1.20.43.

Les mer her eller her.

 

 

 

Syk og sint

Nå skulle jeg vært på Oppdal med en haug av DNTung-folk.. Den gang ei. En sår hals og verkende kropp gjorde sitt for at jeg i steden får passe godt på sofaen i helgen.

Nu vel.

Trening søndag 18.mars: egen spinningtime + noen kjedelige stabilitetsøvelser.

Mandag 19.mars: Egen spinningtime + trening med FIF på kvelden. Løp med den raskeste gruppen (yey!) på kveldens økt som bestod av en rask langtur med fartslek. Løp vel 10-12km med noen innlagte korte og lange drag underveis. Moro å trene organisert igjen. Ble tatt godt imot av hele gjengen. Regner med å trene sammen med de et par ganger i uken fremover.

Jessings!

 

 

Nå får jeg være tålmodig og hvile skrotten slik at jeg snart er tilbake på trening igjen!

Blogg? Stemmer det..

Trening siden sist:

Fredag 2.mars: middels rolig (kort) langtur. Løp med flate hverdagssko, hadde glemt joggesko hjemme.. Is og snø i skogen, høyere fart da jeg kom ut på asfalten. Fine bein! -Garminloggen-

Lørdag 3.mars: Ca. 1000m svømming + kos og moro i bassenget 🙂

Søndag 4.mars – t.o.m. torsdag 8.mars: Spinning, egen time.

Tirsdag 6.mars svømte jeg i tillegg ca 1500m. Crawlingen kommer seg!

Søndag 11.mars: Rolig langtur med Nero, 19km. -Garminloggen-

Mandag 12.mars: Spinning, egen time. + litt styrke/stabilitet.

Onsdag 14. mars: Jogget til Pluss, trente styrke/stabilitet i ca 30min, jogget hjem igjen. Fortsatt veldig stiv i leggene etter søndagens langtur.

Torsdag 15.mars: Rolig kort tur med Lars+Andreas, ca 9km totalt.

Fredag 16.mars: Spinning 4×4, egen time. Hadde lurt på om jeg skulle dra og trene med FIF i kveld, men kjenner at beina trenger hvile.. Fortsatt noe stiv i leggene, men det kommer seg nå.

Hadde med pulsklokka på en av spinning 45-timene mine, og fant ut at jeg kommer meg opp i 93% av max. Kan ikke akkurat kalle det en restitusjonsøkt da 🙂